Monday, June 14, 2010

14.6 Vlissingen – Kortgene 51 33N 03 49 E, 15 nm

Saksalaisnaapurimme herätti meidät klo 06 koska hän oli lähdössä myötävirrassa kohti Belgiaa.
Saatuamme Cantanan uudelleen kiinnitettyä laituriin, menimme jatkamaan keskeytettyjä uniamme. Kyllä ne maistuivatkin ja nukuimme klo 10 saakka.
Irrotimme köydet ennen klo 12 ja siirryimme odottamaan ensimmäisten siltojen avaamista. Aikaa kului ehkä puoli tuntia jonka jälkeen olimme "Kanal door Walcherenilla". Ajoimme koneella Middelburgin pienen kaupungin halki jossa myös odotimme siltojen avaamista jonkun aikaa. Kanavapurjehdus vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa!
Koti-ikävä lisääntyi kun näimme kanavan varrella koivua muistuttavia puita. Saisikohan niistä saunavihdan taitettua?
Schutsluisin sulkujen kautta siirryimme Veersemerin sisäjärvelle jossa tuuli navakasti, jopa 30 solmua NE. Noin klo 16 saavuimme Kortgeneen jossa päätimme yöpyä. Pohjoisrannalla on valtava marina, Delta Marin, ja kiinnitimme veneen laiturin ulkopuolelle. Koillisenpuoleiset kovat tuulet, mitä on luvattu seuraaviksi päiviksi, eivät osu tässä meihin. Satamamestarin virka-aika päättyy klo 17 emmekä saaneet enää häneen yhteyttä.
Päätöksemme siirtyä kanaville tuntui järkevältä koska kova vastatuuli Pohjanmerellä on turhan rasittavaa.
Tapasimme satamassa mukavan hollantilaisperheen, Marjon ja Richardin, jotka purjehtivat Norlinin piirtämällä s/y Sommar. Heillä on sama matka kanavalla kuin meillä ja saimme heiltä arvokkaita vihjeitä mm. yöpymispaikoista ja rautatiesiltojen aikatauluista.

2 comments:

1. Happy sailing!
    S/Y Sommar was happy to meet you.
    Marjo & Richard

www.sommar.nl

ReplyDelete
  2. Hi Marjo and Richard! Hope to see you again.