Thursday, June 10, 2010

10.6 Brighton Standby

Tänään vietimme kaupunkilomaa Lontoossa.
Lähdimme noin klo 9 junalla Brightonista Lontoon Victoria-asemalle. Matka kesti tunnin verran. Lontooseen päästyämme oli tavoitteenamme tietysti nähdä koko Lontoo ja sen kaikki tärkeimmät nähtävyydet muutamassa tunnissa. Ihan niin nopeastihan se ei onnistunut. Kävelimme ensin Tower Bridgen takana olevaan Katherine Docks-marinaan jossa söimme välipalan hienossa Dickens Innissä. Matkalla sinne bongasimme mm. Westminster Abbeyn ja Parlamenttitalon Bigbeneineen josta kävelimme Thames-joen rantaa seuraavaa rantaraittia pitkin Towerille. Towerin kohdalla ammuttiin 62 kunnialaukausta Edinburgin Herttuan(kukahan lienee?)syntymäpäivän kunniaksi. Paluumatkalla Cityn kautta kävimme tietysti St. Pauls Cathedralissa ja Piccadillyn kautta saavuimme vähitellen Buckingham Palatsiin.
Klo 17 maissa istuimme taas junassa jalat väsyneinä kävelemisestä. Ihan mukava matka, emmehän olleet kummatkaan vierailleet Lontoossa pitkään aikaan. Vaikka eihän täällä mikään parissa kymmenessä vuodessa muutu!
Kaikesta huomaa täällä että huomenna alkavat jalkapallon MM-kisat. Englannin punaristilippuja(!)liehuu kaikkialla ja pubitkin mainostavat kilpaa itseään kaupungin suurimmilla screeneillä
Saavuimme veneelle klo 19 maissa jolloin meitä kävi tervehtimässä kaksi virolaista purjehtijaa. Hekin olivat purjehtineet tänne ja ovat nyt jo paluumatkalla Saarenmaalle. Juttelimme Karibian kokemuksistamme heidän kanssaan, aihe tuntui heitä kovasti kiinnostavan.

2 comments:

1. moikka seilorit, meista on tullut ihan matkailuautoilioita. Olemme kiertaneet Colorado, Utah, Arizonaa ja kylla taaltakin loytyy mahtavia paikkoja vaikkei vetta olekkaan. Ankkuri ongelmiakaan ei ole :) Saaressa olemme 21pv jalkeen aina sinne heinakuun loppuun , tervetuloa visiitille.
    masa ja bimbo

ReplyDelete
  2. Moikka!

Olette varmaan nähneet hulppeita maisemia ja tällä kertaa vähän eri näkökulmasta kuin aina mereltä päin.
    Meidänkin seilaaminen on jo helppoa kuin heinänteko: päivälegejä, rannikko näkyy lähes koko ajan ja vettä ja löpöä saa käyttää mielin määrin.
    Katsotaan, ehdimmekö vastata visiittikutsuun tällä matkalla. Jos emme nyt ehdi, niin soittelemme ja sovimme kirjan palautuksesta erikseen.