Friday, January 29, 2010

28.1 Union Island – Grenada, 38 nm

Tänään meidän oli tarkoitus vihdoin jatkaa matkaa kohti etelää ja Grenadaa.
Tuuli oli eilen illalla voimistunut taas noin 30 solmuun joten olimme illalla laskeneet varmuuden vuoksi myös ankkurimme koska poijuköysi ei herättänyt meissä suurempaa luottamusta.
Nousimme varhain ja syötyämme aamiaisen nostimme ankkurin ja irrotimme itsemme poijusta jo klo 07:30.
Purjehdimme yli 6 solmun vauhtia ja saavuimme n. klo 15 Grenadaan Port Louisin hienoon satamaan. Satama on aivan uusi ja rakennettu rahaa säästämättä. Suomalainen Marinetek on toimittanut mm. ponttonit Suomesta!
Kirjoittauduimme ensin sisään satamaan ja maksoimme 3 vuorokaudesta jonka jälkeen soudimme jollalla vastarannalle olevalle pursikerholle jossa myös tulli ja immigraatio ovat. Saimme tsekattuamme itsemme juuri ennen virka-ajan päättymistä sisään ja soudimme takaisin veneelle.
Kävimme lähellä olevassa Foodlandissa ruokaostoksille. Jugurtti tuntuu olevan loppunut koko saaresta!
Spica oli saapunut jo eilen tänne joten oli mukava taas tavata ystävämme.
Sataman suihkut ja wc-tilat ovat todella upeita, parasta mitä olemme tähän mennessä nähneet! Satamamaksu on kohtalaisen korkea, noin 100 EC$/vrk ( 28 €) mutta siihen sisältyy myös sähköt ja vesi.
Täällä alkaa viikonloppuna Grenada Sailing Week ja veneitä on varmaan tulossa melko paljon kilpailemaan. Vastarannalla olevassa Grenadan Yacht Clubissa on näköjään ollut kalastuskilpailut koska sinne on kerääntynyt kymmenittäin suuria kalastusvenettä.